


Wettelijk zijn alle prestaties, codes en tarieven voor tandheelkundige behandelingen vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit.
Link NZA – tarievenboekje Actuele tarieven
Na uw behandeling krijgt u de rekening via Infomedics. Zij doen de facturering voor ons, zo hebben wij meer tijd over voor het verlenen van goede zorg. Zij hebben een overzichtelijk online klantenportaal waar u al uw gegevens kunt bekijken en meer. Dit portaal bereikt u via onderstaande button en na inloggen kunt u hier uw rekeningen bekijken en betalen.

U kunt met vragen over uw factuur of bijvoorbeeld een vraag over betaling in termijnen contact opnemen met Infomedics.
Infomedics is te bereiken via https://www.infomedics.nl/ en/of 036-2031900.
De ervaring heeft geleerd dat wij onze zorgkwaliteit uitsluitend kunnen waarborgen als er sprake is van goede communicatie en onderling vertrouwen. In de praktijk wordt Nederlands en Engels gesproken. Wij ontvangen u graag als patiënt in onze praktijk als u bereid bent aan de volgende voorwaarden te voldoen:
Graag geven wij u iets meer uitleg over uw eerste bezoek aan onze praktijk. Lees daarom de onderstaande informatie goed door.
Doel
Het doel van de intake is elkaar te leren kennen en de tandheelkundige situatie en wensen in kaart te brengen. Op basis hiervan, zal in overleg met u, een behandelplan worden opgesteld.
Intake
Uw eerste bezoek aan Tandarts Oegstgeest verloopt als volgt: Als eerste wordt u gevraagd een (medische) anamneselijst in te vullen. Deze lijst bevat onder andere vragen over uw algehele gezondheid. De tandarts zal deze lijst samen met u doornemen. Er zal worden gevraagd naar uw wensen, klachten en uw eigen indruk van uw gebit. Ook uw tandheelkundige voorgeschiedenis komt aan bod. Na het mondonderzoek zullen twee digitale röntgenfoto’s worden gemaakt van de linker- en rechterkant van uw tandboog, de zogenaamde bitewing foto’s. Indien u foto’s van uw vorige tandarts heeft (minder dan 2 jaar oud) kunnen deze eventueel ook gebruikt worden. Op grond van alle verzamelde gegevens stelt de tandarts een diagnose en maakt met u, een behandelplan. Als het behandelplan uitgebreid is, wordt er soms een nieuwe afspraak gemaakt om dit met u te bespreken en eventuele andere opties door te nemen. Desgewenst kan er direct een kostenbegroting worden meegegeven of worden toegestuurd.
Goed om te weten
Houdt u er rekening mee dat een eerste bezoek inclusief röntgenfoto’s ongeveer € 90,- tot € 200,- per persoon kost. De factuur ontvangt u en/of uw verzekering via onze factoring maatschappij Infomedics. Doorgaans worden de codes, gedeclareerd tijdens de intake afspraak, vergoed door uw verzekering als u een tandartsverzekering heeft, maar wij raden u altijd aan dit eerst te controleren bij uw zorgverzekeraar. De codes die wij u in rekening brengen zijn mogelijk: C001 en 2 x X10 of 2 x X11. Iedere verzekering heeft weer haar eigen voorwaarden en vergoedingssystemen.
Patiënttevredenheid
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Daarom streven wij ernaar om u tijdens uw bezoek zo goed mogelijk te behandelen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat horen wij dan graag van u. Zo kunnen we samen met u naar een oplossing zoeken en herhaling van klachten voorkomen. Bovendien kunnen we daardoor ook de kwaliteit van de zorg en dienstverlening verbeteren.
Wanneer u een klacht heeft, kunt u zich het beste wenden tot de direct betrokkene(n). In de praktijk blijkt dat klachten op deze wijze veelal snel op een bevredigende wijze opgelost kunnen worden.
Informatiepunt en klachtenregeling
Komen we er samen niet uit, dan kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie voor de tandheelkunde, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Daarbij zijn er twee mogelijkheden, namelijk bemiddeling en formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak.